FAQ

  • Is de Flex Card ook geldig bij Events?

    Events zoals Ladies Night, Movie Night, BBB, Concert, Opera en Ballet zijn niet inbegrepen. Voor deze speciale vertoningen geldt een toeslagtarief, afgestemd op de betreffende ticketprijs.

  • Krijg ik korting met de Rotterdam Pas?

    Met de Rotterdam Pas kun je eenmaal per jaar gratis een voorstelling bij onze bioscoop Cinerama te Rotterdam bezoeken. De rest van het jaar ontvang je €2,50 korting op alle filmvoorstellingen. 

    Voorwaarden

    • De Rotterdam pas is ook in het weekend en vakanties geldig. 
    • De korting is niet geldig i.c.m. andere kortingen. 
    • De pas is excl. toeslagen.
    • Tickets kopen met de Rotterdam Pas kan alleen aan de kassa van de bioscoop.
  • Waarom draait een film niet altijd bij Kinepolis?

    Wekelijks komen er nieuwe films uit. Bij de samenstelling van onze filmagenda houden we rekening met het aantal beschikbare zalen, de kwaliteit van films, de populariteit van films en het verwachte commerciële succes. Daarnaast kan een filmdistributeur er voor kiezen om de film in een beperkt aantal bioscopen en/of zalen te vertonen, waardoor er niet altijd een kopie beschikbaar is voor onze bioscopen.

  • Waarom betaal ik 3D-toeslag?

    Voor 3D-voorstellingen berekenen we, bovenop de normale ticketprijs, een toeslag. We hanteren deze toeslag, omdat het vertonen van 3D-voorstellingen extra kosten met zich meebrengt.

  • Krijg ik korting met de BankGiro Loterij VIP-KAART?

    Jazeker. De BankGiro Loterij VIP-KAART is geldig van maandag t/m vrijdagmiddag maar niet gedurende vakanties. De BankGiro Loterij VIP-KAART is tevens niet geldig in combinatie met andere kortingsacties, evenementen, speciale voorstellingen of besloten voorstellingen. Hoeveel korting je krijgt verschilt echter per bioscoop. Neem contact op met jouw bioscoop om te horen welk voordeel je met je BankGiro Loterij VIP-KAART krijgt. Of kijk op bankgiroloterij.nl/vipkaart.

  • Wat doe ik met mijn Utopolis Perfect Evening bonnen?

    Het Perfect Evening arrangement wordt niet meer aangeboden. De reeds verkochte bonnen worden bij Kinepolis Almere, Kinepolis Emmen, Kinepolis Den Helder, Kinepolis Oss en Kinepolis Zoetermeer nog wel ingenomen maar niet meer verkocht.

  • Is Wolff Bioscopen nu Kinepolis?

    Wolff Bioscopen is onderdeel van Kinepolis. De filmagenda van deze locaties is daarom nu online te vinden op kinepolis.nl in plaats van op wolff.nl. Op de website zijn de Wolff-locaties onder de volgende namen te vinden:

    • Wolff City te Utrecht => Utrecht City 
    • Wolff Cineast te Enschede => Cineast
    • Wolff Huizen => Huizen
    • Wolff Nieuwegein => Nieuwegein
    • Wolff Cinerama => Cinerama
  • Wordt Utopolis nu Kinepolis?

    De komende tijd worden alle Utopolis bioscopen steeds meer Kinepolis en zullen ze ook de naam van de keten gaan dragen. De eerste stap in deze overgang is een nieuwe website: vanaf donderdag 30 maart zijn Kinepolis Almere, Emmen, Oss en Zoetermeer online te vinden op kinepolis.nl in plaats van op utopolis.nl. Kinepolis Den Helder verhuist later, naar verwachting medio april 2017. 

    Meer informatie

  • Hoe kan ik mijn Flex Card opzeggen?

    Je kunt je Flex Card opzeggen door een volledig ingevuld opzegformulier te versturen naar aanvragen.nl@kinepolis.com. Binnen 3 weken ontvang je een reactie op de opzeggen.

    Opzegformulier

    Let op: de Flex Card kan worden opgezegd met inachtneming van de minimale abonnementsperiode van zes volledige kalendermaanden en een opzegtermijn van minimaal één volledige kalendermaand, waarbij geldt dat het abonnement afloopt op de laatste dag van de eerstvolgende kalendermaand. 

  • Help! Mijn Flex Card is kwijt/gestolen/beschadigd!

    Geen paniek, stuur een e-mail naar onze klantenservice op: klantenserviceflexcard@kinepolis.com.

    • In het geval dat je Flex Card kwijt of gestolen is, blokkeren we de oude kaart voor je en sturen zo snel mogelijk een nieuwe kaart naar de bioscoop.  
    • Wanneer je pasfoto, gegevens en/of barcode niet meer goed leesbaar zijn, is het verstandig om een nieuwe Flex Card aan te vragen via onze klantenservice. Je ontvangt binnen 10 werkdagen per e-mail een afhaalbericht voor de duplicaat card.  

    Voor het aanvragen van een duplicaat card brengen we € 14,95 administratiekosten in rekening. Deze kosten dien je bij het afhalen van de duplicaat card te betalen. Je ontvangt per e-mail een afhaalbericht zodra de card voor je klaar ligt. Om de card op te kunnen halen neem je het afhaalbericht en je legitimatiebewijs mee naar de bioscoop en meld je je bij de kassa.

  • Wat zijn de incassokosten van de Flex Card?

    Wanneer de automatische incasso mislukt of teruggetrokken is zijn wij helaas genoodzaakt om je Flex Card te blokkeren en je een betalingsherinnering te sturen.

    Helaas zijn er iedere maand Flex Card houders die niet op tijd betalen of hun betaling terugtrekken. Hierdoor zijn we genoodzaakt een strikt debiteurenbeleid te voeren. Dit kost tijd, en geld. Om de prijs van de Flex Card laag te houden voor de leden die wel op tijd betalen, rekenen wij deze extra kosten door aan de leden die verantwoordelijk zijn voor de door ons gemaakte kosten. 

    De kosten hiervoor zijn:

    • Bij de 1e herinnering € 0,00 als de 1e incasso is mislukt (1 dag na factuurdatum)
    • Bij de 2e herinnering € 4,95 (6 dagen na factuurdatum)
    • Bij de 3e herinnering € 9,95 (11 dagen na factuurdatum)  

    Indien de factuur niet binnen 25 dagen na factuurdatum is betaald, wordt de vordering overgedragen aan het incassobureau. Er komt dan een bedrag van € 40,- bovenop het factuurbedrag.

     

  • Moet ik mijn Flex Card altijd meenemen?

    Zonder je Flex Card is het door jou bestelde ticket geen geldig toegangsbewijs. Andersom geldt ook dat je Flex Card niet geldig is zonder ticket voor de voorstelling. Laat bij de ticketcontrole daarom altijd je Flex Card en je ticket voor de voorstelling zien.  

    Tevens is het niet mogelijk om zonder je Flex Card kosteloos tickets op te halen bij de kassa, ook niet op vertoon van je legitimatiebewijs. Wanneer je de card niet kunt overleggen, brengen wij het dan geldende tarief in rekening.

  • Wanneer kan ik mijn bestelde tickets met de Flex Card ophalen?

    Ook met de Flex Card ben je verplicht om voor iedere voorstelling die je bezoekt de door jou bestelde tickets op te halen. Iedere bezoeker dient in het bezit te zijn van een geldig ticket en wordt op deze manier onder andere geregistreerd voor de veiligheid in geval van calamiteiten. Laat bij de ticketcontrole daarom altijd je Flex Card en je ticket voor de voorstelling zien.

    • In Kinepolis Almere kan je bestelde tickets voor aanvang van de voorstelling ophalen bij de ticketmachine of aan de kassa van de bioscoop. 
    • In Kinepolis Zoetermeer hoef je de tickets niet vooraf op te halen, je kunt met de bevestigingse-mail direct naar de ticketcontrole.
  • Hoe kan ik online tickets bestellen met mijn Flex Card?

    Je kunt tickets bestellen via onze online ticketverkoop. Je voert tijdens het bestelproces het nummer van je Flex Card in bij het veld "Flex ticket".  

    Na het bestellen ontvang je een bevestigingse-mail waarmee je de tickets in Kinepolis Almere kunt ophalen bij de ticketmachine. In Kinepolis Zoetermeer toon je de bevestigingse-mail bij de ticketcontrole. De tickets zijn persoonsgebonden en alleen geldig in combinatie met je Flex Card.

  • Is de Flex Card geldig voor alle films?

    Je kunt met de Flex Card naar alle reguliere voorstellingen van alle films. Voor 3D-voorstellingen berekenen we aanvullend de 3D-toeslag. We hanteren deze toeslag, omdat het vertonen van 3D-voorstellingen extra kosten met zich meebrengt.  

  • Wat moet ik meenemen bij het ophalen van de Flex Card?

    1. Het afhaalbericht dat je per e-mail hebt ontvangen (digitaal of print)
    2. Je geldige legitimatiebewijs.
    3. De bankpas van de rekening waar het abonnementsgeld van zal worden afgeschreven.

    Ben je jonger dan 18 jaar? Neem dan ook je ouder of voogd mee met zijn/haar legitimatiebewijs. Voor kinderen t/m 17 jaar dient de ouder of voogd ten allen tijde mee te tekenen voor het incassocontract. We kunnen de Flex Card anders niet aan je overhandigen.  

    Tevens dien je bij het afhalen van de card de administratiekosten à € 14,95 te voldoen en, wanneer je op of na de 16e van de maand komt, ook de abonnementskosten van de volgende maand vooruit te betalen aan de kassa. Dit kan contant of met PIN.

  • Waar kan ik de Flex Card ophalen?

    Je kunt Flex Card momenteel in Kinepolis Almere of Zoetermeer ophalen en na betaling van de administratiekosten direct gebruiken. Bij de aanvraag geef je je favoriet van deze twee bioscooplocaties aan, bij deze bioscoop kun je je Flex Card ophalen als deze klaar ligt. Dit staat ook vermeld in de afhaale-mail die je ontvangt. Je kunt de card ophalen door je bij de kassa te melden.

    Tip: Indien je de mogelijkheid hebt, haal je Flex Card dan 's middags op, dan kun je het snelst van je card profiteren. In de avond, het weekend en tijdens de vakanties of feestdagen kan het erg druk zijn in de bioscoop.  

    Wil je na het ophalen direct naar de film? Dat kan! Kom dan wel minimaal 30 minuten voor aanvang van de voorstelling naar de bioscoop. 

  • Wat is de Flex Card?

    De Flex Card is een voordelig bioscoopabbonement. Je ontvangt met de Flex Card onbeperkt toegang tot alle reguliere filmvoorstellingen bij Kinepolis Almere en Kinepolis Zoetermeer voor slechts € 19,95 per maand.

    Meer informatie

  • Is de eerste maand van de Flex Card echt gratis?

    Ja, je betaalt tot het einde van de aanschafmaand geen abonnementskosten. Wanneer je bijvoorbeeld in februari je card ophaalt, betaal je voor de maand februari geen abonnementskosten. Bij het ophalen van je Flex Card betaal je alleen € 14,95 administratiekosten. 

  • Wat is de minimale abonnementsperiode van de Flex Card?

    Bij de aanvraag sluit je een overeenkomst met ons af van minimaal zes volledige kalendermaanden. Hierna wordt het abonnement steeds stilzwijgend met een kalendermaand verlengd, totdat je de Flex Card via het opzegformulier schriftelijk opzegt. De opzegtermijn is minimaal één volledige kalendermaand, waarbij geldt dat het abonnement afloopt op de laatste dag van de eerstvolgende kalendermaand. 

  • Hoe kan ik een Flex Card aanvragen?

    Je kunt de Flex Card aanvragen door middel van het aanvraagformulier volledig ingevuld te mailen naar aanvragen.nl@kinepolis.com. Tevens stuur je een duidelijke, recente digitale pasfoto (waar het gezicht duidelijk herkenbaar in beeld is) mee met je aanvraag.

    Aanvraagformulier

     Let op: een Flex Card kan alleen aangevraagd worden als je een geldig identiteitsbewijs (Nederlands of buitenlands), een bankrekening in Nederland en een vast woonadres in Nederland hebt. Bij het ophalen van de Flex Card dien je een geldig identiteitsbewijs mee te nemen. Als identiteitsbewijs kunnen we een geldig paspoort, rijbewijs of identiteitsbewijs accepteren.   

  • Is er een minimale leeftijd voor de Flex Card?

    Het abonnement is geldig voor alle leeftijden. Voor kinderen t/m 17 jaar dient de ouder of voogd ten allen tijde mee te tekenen voor het incassocontract. 

    • 14 jaar of ouder: Het kind dient een vast woonadres in Nederland te hebben en een geldig identiteitsbewijs. 
    • Jonger dan 14 jaar: Kinderen zonder eigen identiteitsbewijs, dienen bij de ouders in het paspoort ingeschreven te staan. Kinderen zonder eigen identiteitsbewijs, die niet bij de ouders in het paspoort staan ingeschreven, kunnen géén abonnement afsluiten.
  • Wat is het pauzebeleid bij Kinepolis?

    In principe is er geen pauze in een film behalve als het gaat om:

    • Kinderfilms
    • Films van 135 minuten of langer

    De volgende locaties hebben wel altijd pauze: City Utrecht, Kinepolis Groningen, Kinepolis Enschede, Cineast, Nieuwegein, Huizen, Kinepolis Zoetermeer en Utopolis Oss.

     

  • Heeft Kinepolis een app?

    Jazeker! Voor de filmagenda, ticketverkoop, de nieuwste films, jouw My Kinepolis voorkeuren en informatie over de bioscooplocaties kun je terecht bij de Kinepolis app.

    Download nu de Kinepolis app via Google Play of de App Store!

  • Hoe lang speelt een film in mijn Kinepolis bioscoop?

    Nadat een film in een bioscoop is uitgebracht, wordt wekelijks aan de hand van de interesse van het publiek geëvalueerd of hij nog langer zal vertoond worden en in welke zalen.

    Het is dus niet mogelijk om op voorhand te bepalen hoe lang een film te zien is in onze zalen. Dit hangt ook sterk af van bioscoop tot bioscoop.

  • Waarom kan ik niet elke film in mijn Kinepolis bioscoop zien?

    De programmering in de verschillende Kinepolis bioscopen hangt af van een aantal factoren en gebeurt in overleg tussen Kinepolis, de filmdistributeur en de lokale bioscoopmanager. In een kleinere Kinepolis bioscoop spelen bijvoorbeeld minder films dan in een bioscoop met veel zalen.

    Ook het aantal kopieën van een film dat door de filmdistributeur ter beschikking wordt gesteld, bepaalt in hoeveel bioscopen die film wordt gespeeld. Ten slotte hangt de beslissing of een film ergens vertoond wordt of niet ook af van de ingeschatte belangstelling van het plaatselijke Kinepolis publiek. Nadat een film in een bioscoop is uitgebracht, wordt wekelijks aan de hand van de interesse van het publiek geëvalueerd of hij nog langer zal vertoond worden en in welke zalen.

  • Welke browsers kan ik voor de Kinepolis website het beste gebruiken?

    Onze site wordt steeds up-to-date gehouden voor de meest recente browsers. We zorgen dat deze ook nog naar behoren werkt op de voorgaande browserversies, maar raden toch aan de meest recente versies te gebruiken.

    Browsers als Chrome en Firefox updaten automatisch hun versies als je dit ingesteld hebt staan, voor Internet Explorer moet je dit zelf doen. Kinepolis.nl is best te raadplegen op een Internet Explorer versie vanaf versie 9

     

  • Kan ik een lijstje bijhouden van de films die ik nog wil zien?

    Absoluut! Je kan je eigen persoonlijke ‘Watchlist’ bijhouden en raadplegen door een My Kinepolis account aan te maken op kinepolis.nl. Door films toe te voegen aan je Watchlist creëer je je eigen verlanglijstje voor de komende maanden! Wij houden je op de hoogte over deze releases, zodat je ze zeker niet uit het oog verliest. Op de website en in de app doe je dit door middel van het “wil zien” icoon (hartje) op de filmposter te selecteren.

  • Kan ik een lijstje opstellen van de films die ik heb gezien?

    Je kan je eigen persoonlijke ‘Film history’ bijhouden en raadplegen door een My Kinepolis account aan te maken op kinepolis.nl. De films waarvoor je online tickets koopt worden automatisch aan je lijstje toegevoegd, maar je kan er ook voor kiezen om manueel films toe te voegen die je al dan niet in de bioscoop hebt gezien. Op de website en in de app doe je dit door middel van het “gezien” icoon (oog) op de filmposter te selecteren.

  • Wat zijn de voordelen van een My Kinepolis account?

    Als je aangegeven hebt de My Kinepolis nieuwsbrief te willen ontvangen én je profiel voor minstens 80% is ingevuld, maak je gebruik van de volgende voordelen:

    #1 Jouw persoonlijke kinepolis.nl homepage

    #2 Films die je heb gezien: film history

    #3 Get notified!

    #4 Films die ik wil zien: watchlist

    #5 Persoonlijke nieuwsbrief

    #6 Winacties en prijsvragen

    #7 Jouw persoonlijke film Top 5

    #8 Acties en promoties

    #9 Nieuwe releases

    #10 Exclusieve voorverkoop van de grootste filmreleases

    Kies je ervoor je profiel niet voor 80% in te vullen, dan zullen we nog steeds rekening houden met de voorkeuren die je invulde in je profiel om je een persoonlijke My Kinepolis nieuwsbrief te sturen. Je kan de films die je gezien hebt of wilt zien bijhouden. Hoe beter je profiel is aangevuld, hoe accurater de informatie in je nieuwsbrief zal zijn.

  • Hoe maak ik een My Kinepolis account aan?

    1.  Surf naar kinepolis.nl en klik rechts bovenaan op 'Account aanmaken of inloggen'.
    2. Geef vervolgens je e-mail adres in of log in met je Facebook account.
    3. Krijg je nu de melding dat je e-mail adres al geregistreerd is op kinepolis.nl, dan heb je al een account. Klik op 'wachtwoord vergeten' en geef nogmaals je e-mail adres in. Je ontvangt nu een e-mail in je inbox met een link. Klik op de link en ga verder naar stap 5. 
    4. Krijg je geen melding, dan ga je automatisch terug naar de homepage en wordt er meteen een e-mail verzonden naar het ingegeven e-mail adres.
    5. Kijk in je inbox en klik op de link die je in de mail terugvindt om je account te activeren.
    6. Je komt op een pagina waar je op 'inloggen' kan klikken om je paswoord in te geven. 
    7. Kies op de volgende pagina je paswoord en de Kinepolis bioscoop van jouw keuze en klik op 'opslaan'.

      Gefeliciteerd: je bent nu lid van "My Kinepolis"! Maar om van alle voordelen te kunnen genieten, moet je je account nog aanvullen.

    8. Je bent automatisch terecht gekomen op de intropagina van jouw Kinepolis account, waar je terugvindt van welke voordelen je kan genieten als My Kinepolis lid. Klik op ‘Ga verder naar je profiel’ om je filmvoorkeuren compleet te maken. Let erop dat je bij de filmgenres en filmlanden van jouw voorkeur je favorieten bovenaan zet. Bovenaan zie je voor hoeveel procent je account is aangevuld. Hoe beter je profiel is aangevuld, hoe groter de voordelen zijn van je inschrijving. Vergeet ook niet om aan te geven de My Kinepolis nieuwsbrief te willen ontvangen om van alle voordelen te kunnen genieten!
    9. Klik op 'Bewaren en verder' om je inschrijving af te ronden.

    Op basis van de informatie die jij hebt ingevuld in je profiel, krijg je vanaf nu filminformatie op maat.

    Schrijf je nu in en ontdek alle voordelen van My Kinepolis >> 

  • Hoe schrijf ik mij uit voor de My Kinepolis nieuwsbrief?

    In elke (commerciële) mail die je van Kinepolis ontvangt, vind je rechts onderaan een link terug waarop je kan klikken om uit te schrijven uit onze e-mail communicatie. Let echter wel op, want wanneer je je uitschrijft uit de My Kinepolis nieuwsbrief, geniet je niet meer van alle voordelen die een My Kinepolis account je biedt.

    Die voordelen zetten we hier nog eens voor je op een rijtje. 

    Door te klikken op 'Uitschrijven', word je doorverwezen naar een uitschrijfpagina waar je kan aangeven welke mails je al dan niet wil ontvangen. Heb je aangegeven een bepaalde mail niet te willen ontvangen (degene die je op dat moment gekregen hebt), maar staat een andere mail wel nog aangevinkt, dan ontvang je die laatste alsnog.

    Let op: je wordt uitgeschreven van de nieuwsbrief met het e-mail adres waarop je op dat moment je mail op hebt ontvangen. Als je ook nog met een ander e-mail adres bent ingeschreven, zal je nog steeds mails van ons blijven ontvangen tenzij je ook daarmee uitschrijft.

  • Hoe wordt mijn My Kinepolis nieuwsbrief gepersonaliseerd en mijn film top 5 bepaald?

    We houden rekening met de voorkeuren die je zelf aangaf bij het invullen van je profiel. Wanneer je bijvoorbeeld Angelina Jolie hebt aangegeven als favoriete actrice, zal je automatisch bij de nieuwe release van een film met Angelina Jolie die film in je top 5 te zien krijgen. Ook hoe de film wordt beoordeeld door je medefilmliefhebbers speelt een rol. Hoe beter hun oordeel, hoe hoger een film in  jouw film top zal belanden.

  • Is mijn bevestigingsmail ook mijn plaatsbewijs?

    Nee, nog niet. U moet uw bevestigingsmail in de bioscoop nog omwissellen voor een geldig plaatsbewijs. Dit kan bij de kassa, de automatische ticketsysteem machines (ATM's) en controlepunten met scan in de bioscoop. U kunt de bevestigingsmail printen of scannen van uw mobiele apparaat (zet de helderheid op 100%). 

    De meeste locaties hebben ATM's. Echter zijn deze nog niet aanwezig bij City, Cineast en Huizen. In een later stadium kunt u ook hier tickets kopen en ophalen via lokale ATM's.  De controlepunten met scan zijn in een selectief aantal locaties aanwezig. Neem contact op met de destbetreffende bioscoop voor meer informatie.

  • Hoe kan ik tickets reserveren?

    U kunt geen filmtickets reserveren. Wel kunt u voor films en events online en in de bioscoop tickets kopen en hierbij direct uw eigen stoel(en) in de zaal uitkiezen. 

  • Ik heb tickets voor een andere film ontvangen, hoe kan dat?

    Als u in dezelfde internetbrowser ticketverkoopsessies van verschillende films heeft open staan, kan het voorkomen dat deze sessies elkaar per abuis tegenwerken in het aankoopproces. Hierdoor is het mogelijk dat u tickets lijkt te kopen voor de ene film maar vervolgens tickets ontvangt van de andere film. Om dit te voorkomen adviseren wij nooit meer dan één ticketverkoopsessie tegelijk in dezelfde browser te openen. 

    Indien u een verkeerd ticket heeft ontvangen, neem contact op met de desbetreffende bioscooplocatie via het contactformulier:

    Contact

  • Welke 3D-bril kun je bij Kinepolis gebruiken?

    Kinepolis werkt met MasterImage, een passief 3D-systeem met circulaire polarisatiebrillen. Je kunt dus brillen van een ander passief 3D-systeem bij ons gebruiken of een nieuwe MasterImage 3D-bril aanschaffen in de bioscoop.

  • Sponsoring

    Kinepolis Nederland steunt het Bio Vakantieoord. Een vakantiepark voor kinderen met een ernstige handicap en hun gezin. Opgericht door de bioscopen in Nederland. Wilt u ook het Bio Vakantieoord steunen?

     Doneren

  • Wat is een ochtendvoorstelling?

    Ochtendvoorstellingen zijn enkel op weekenddagen, feestdagen en in vakanties tot 12:00 uur (aanvang filmvoorstelling). De tarieven voor ochtendvoorstellingen verschillen per bioscoop. 

    Let op: bij sommige locaties zijn er alleen zondagochtendvoorstellingen.

  • Krijg ik als student korting?

    Ja, op vertoon van een geldige studentenkaart aan de kassa van geselecteerde bioscopen ontvang je als student korting. Hoeveel eventuele korting je krijgt verschilt echter per bioscoop.

    Voorwaarden:

    • Alleen op vertoon van een geldige studentenkaart.
    • Alleen geldig van maandag t/m vrijdagmiddag.
    • Niet geldig gedurende vakanties (met uitzondering van de zomervakantie).
    • De korting geldt per persoon.
    • Niet geldig bij evenementen of in combinatie met andere acties.
  • Krijg ik als U-pashouder korting?

    Bij Utrecht City en Nieuwegein krijg je met je U-pas korting en betaal je slechts € 8,- voor je filmticket.

    Voorwaarden

    • De U-pas is niet geldig op zaterdagavond en tijdens de kerstvakantie. 
    • De korting is niet geldig i.c.m. andere kortingen. 
    • De pas is excl. toeslagen.
    • Tickets kopen met de U-pas kan alleen aan de kassa van de bioscoop.
    • De U-pas is niet geldig bij Kinepolis Jaarbeurs Utrecht
  • Krijg ik korting met de CJP/Cultuurkaart?

    Jazeker. De CJP/Cultuurkaart is geldig van maandag t/m vrijdagmiddag maar niet gedurende vakanties. De CJP/Cultuurkaart is tevens niet geldig in combinatie met andere kortingsacties, evenementen, speciale voorstellingen of besloten voorstellingen. Hoeveel korting je krijgt verschilt echter per bioscoop. Neem contact op met jouw bioscoop om te horen welk voordeel je met je CJPpas krijgt. Of kijk op cjp.nl.

  • Wat is een filmblik?

    Met de filmblik kun je een film cadeau geven. Er zijn filmblikken beschikbaar met 2 of 4 filmtickets vanaf €21,20. De filmblikken zijn verkrijgbaar aan de kassa van de bioscooplocaties.

     Meer informatie

    Geldig bij Kinepolis en Wolff Bioscopen.

  • Moet ik transactiekosten betalen?

    Nee, deze zitten inbegrepen in de totaal prijs.  In het transactie overzicht voordat betaling plaatsvindt kan een technische specificatie genoemd staan waarin +Online €0,30 wordt berekend. Deze is slechts voor de berekening van het online ticketprogramma en u zult bij Transactiekosten € 0,00 zien staan. 

  • Wat kan ik doen als mijn online aankoop is mislukt en ik toch heb betaald?

    Je ontvangt in de meeste gevallen een automatische e-mail indien de aankoop is mislukt. Als je hebt betaald en de aankoop is mislukt of je hebt bij een online aankoop na 45 minuten nog geen automatische e-mail ontvangen, dan kun je dit via een Contactformulier aan ons doorgeven. Vermeld in het formulier de volgende gegevens over de aankoop:

    • Volledige naam
    • Naam aankoop (de naam waarop een aankoop gedaan is)
    • E-mailadres
    • Telefoonnummer
    • IBAN rekeningnummer
    • Datum aankoop
    • Bedrag
    • Betaalmiddel: iDeal of creditcard
    • Kenmerk begunstigde
    • Eventueel bankafschrift met de betreffende transactie en bovengenoemde informatie

    Je e-mail wordt binnen 7 dagen in behandeling genomen. Je ontvangt een mail zodra opdracht is gegeven om het onterecht betaalde bedrag terug te storten op het rekeningnummer waar vanaf betaald is. Het is niet mogelijk om deze betaling op een ander rekeningnummer terug te storten.

  • Kan ik een gemaakte (online) aankoop annuleren of wijzigen?

    Annuleren van online gekochte tickets is helaas niet mogelijk. 

    Indien je voor een voorstelling tickets hebt gekocht die je graag wil wijzigen kan dit alleen aan de kassa van de betreffende bioscooplocatie. 

    Let op: tickets voor voorstellingen die al hebben plaatsgevonden, kunnen niet gewijzigd of omgeruild worden voor nieuwe tickets. Ook is het niet mogelijk om geld retour te krijgen.

  • Waarom betaal ik een toeslag voor een lange film?

    Voor films die 135 minuten of langer duren, geldt een toeslag van € 0,50. Lange films hebben een impact op de programmering en personeelsplanning. Voor langer filmplezier betaalt u daarom deze toeslag.

  • Wat is de Meet me at Kinepolis app?

    Met de Meet me at Kinepolis app kun je op zoek gaan naar een filmdate, maar je kan ook iemand zoeken om mee naar de film te gaan als maatjes. Je kan die keuze maken bij het eerste gebruik, maar nadien ook nog wijzigen bij je instellingen. Wie op zoek is naar een filmdate, ziet enkel mensen die ook meer zoeken dan enkel filmgezelschap. Mensen die enkel filmgezelschap willen, zien enkel de gebruikers van de app die dat ook doen.

    De Nederlandse Kinepolis bioscooplocaties zijn in deze app nog niet beschikbaar.

     

  • Wat houdt het Familieticket in?

    Het Familieticket is een bioscoopkaartje speciaal voor het hele gezin. Je betaalt voor twee volwassenen en twee kinderen slechts € 29,- voor een Nederlandstalige kinderfilm. 

    Gaan er meer dan twee kinderen mee dan betaal je per additioneel kind € 7,25 extra. Dit is alleen verkrijgbaar aan de kassa van uw bioscoop. 
    Voordeel voor het hele gezin dus!

    Hier is een aantal voorwaarden aan verbonden:

    • Het familieticket is geldig voor vier personen, waar van minimaal twee kinderen (tot en met 11 jaar);
    • Wanneer er buiten de limiet van 4 personen nog meer kinderen meegaan - bijvoorbeeld in een gezinssituatie van 2 ouders en 3 kinderen - dan wordt per extra kind € 7,25 extra in rekening gebracht;
    • Het familieticket is alleen geldig voor één filmvoorstelling, alle 4 de personen dienen dezelfde film op dezelfde tijd te bezoeken;
    • Het Familieticket is de hele week verkrijgbaar, ook tijdens feestdagen en schoolvakanties
    •  Het Familieticket is niet geldig in combinatie met andere acties en kortingen of voor speciale voorstellingen (zoals bijvoorbeeld een evenement);
    • Het familieticket is exclusief reserveringskosten en filmtoeslagen, zoals 3D-toeslag;
    • Het familieticket is alleen verkrijgbaar voor kinderfilms met een leeftijdskeuring van 'Alle leeftijden', 'Mogelijk schadelijk tot 6 jaar' of 'Mogelijk schadelijk tot 9 jaar'. Het familieticket is dus niet geldig bij films met een leeftijdskeuring van 'Mogelijk schadelijk tot 12 jaar' of 'Mogelijk schadelijk tot 16 jaar'.
  • Met kinderen naar de bioscoop

    Er is geen minimumleeftijd voor een bioscoopbezoek tenzij een film voor 16 jaar of ouder gekeurd is. Kijk daarom altijd naar de keuring van de film of op kijkwijzer.nl.

    Kinderen t/m 2 jaar hebben gratis toegang mits ze bij de ouders op schoot zitten. Is dat niet wenselijk, dan dient er een ticket gekocht te worden.

    Een kinderkaartje geldt tot en met de leeftijd van 11 jaar en kost € 8,- . Het kinderkaartje is niet geldig bij films met een leeftijdskeuring van 'Mogelijk schadelijk tot 16 jaar'. Let op: er kan naar het identiteitsbewijs van uw kind gevraagd worden om de leeftijd vast te stellen. U dient deze dan te tonen om toegang te verkrijgen.

  • Wat kan ik doen als ik geen bevestigingsmail van mijn tickets heb ontvangen?

    Check eerst de spambox van uw mailaccount. Indien u geen bevestigingsmail heeft ontvangen zal ons systeem u automatisch een bericht sturen met meer informatie. Onze helpdesk neemt dan zo spoedig mogelijk contact met u op. Mocht u ook deze mail niet ontvangen hebben dan kunt u best contact opnemen met de desbetreffende bioscooplocatie voor meer informatie. 

  • Kan ik bij Kinepolis een Nationale Bioscoopbon inleveren?

    Ja u kunt de digitale Nationale Bioscoopbon (pas) in alle Kinepolis bioscopen in Nederland te verzilveren, zowel aan de kassa als online.

    Voor online gebruik heeft u het kaartnummer en de veiligheidscode nodig van de Nationale Bioscoopbon. Het kaartnummer is een 19-cijferige code welke op de achterzijde van de pas, onder de barcode staat. De veiligheidscode is een 6-cijferige code welke onder een veiligheidssticker naast de barcode zit.

    Let op: per 15 april 2014 is de papieren versie van de Nationale Bioscoopbon vervangen door een nieuwe digitale versie. De huidige papieren versie kan nog gewoon ingeleverd worden aan de kassa (niet online). De nieuwe digitale versie ontvangt u na bestelling in de vorm van een pasje. 

    De Nationale Bioscoopbon is het perfecte geschenk als je een vriend, familielid of collega een bioscoopbezoek cadeau wilt doen. U kunt per pasje een waarde kiezen tussen de €10,- en €150,-. U kunt kiezen uit diverse designs óf uw eigen card ontwerpen. De Nationale Bioscoopbon is verkrijgbaar via: www.bioscoopbon.nl of aan de kassa's van onze bioscopen.

     

     

  • Waar vind ik het adres van mijn Kinepolis Bioscoop?

    Ga in het hoofdmenu naar [Bioscopen] en ga naar de gewenste bioscooplocatie. Op de bioscooppagina vind je op het tabblad informatie en tarieven alle gegevens waaaronder het adres en ook andere locatiegegevens van de bioscoop. 

  • Wat is het 10-sterrenticket?

    Het 10-sterrenticket is een kortingskaart voor de bioscoop speciaal voor de echte filmliefhebber!
    De kaart is geldig voor 10 reguliere filmvoorstellingen in strippenkaartvorm, welke in de pas is verwerkt, en heeft een standaardprijs van € 70,-.

    Voorwaarden 10-sterrenticket

    • Geldig tot 1 jaar na datum uitgifte voor 10 reguliere filmvoorstellingen in Nederland bij Kinepolis.
    • Persoongebonden en niet overdraagbaar (toon een geldig indentiteitsbewijs).
    • Je dient op vertoon van de pas een geldig plaatsbewijs op te halen aan de kassa.
    • Per bioscoopbezoeker worden er max. 6 filmvoorstellingen van de pas afgehaald.
    • Geldig op alle dagen van de week.
    • Niet geldig in combinatie met andere kortingsacties, evenementen, besloten of speciale voorstellingen.
    • Excl. toeslagen, zoals 3D-toeslag.
    • De pas mag niet worden verkocht aan derden, is niet inwisselbaar voor geld en kan niet worden geretourneerd.
    • Bij gebleken fraude wordt aangifte gedaan. 
    • Met uw toegang tot de bioscoop verklaart u zich bekend en akkoord met ons huisregelement.

    Let op: het 10-sterrenticket van Wolff Bioscopen is bruikbaar bij Kinepolis zolang de einddatum nog niet is verstreken. Deze moet u echter wel omwisselen aan de kassa van de bioscooplocatie voor een nieuwe geldige Kinepolis versie. 

  • Wat is het 5-sterrenticket?

    Het 5-sterrenticket is een kortingskaart voor de bioscoop speciaal voor de echte filmliefhebber!
    De kaart is geldig voor 5 reguliere filmvoorstellingen in strippenkaartvorm, welke in de pas is verwerkt, en heeft een standaardprijs van € 38,-.

    Voorwaarden 5-sterrenticket:

    • Geldig tot 1 jaar na datum uitgifte voor 5 reguliere filmvoorstellingen in Nederland bij Kinepolis.
    • Persoongebonden en niet overdraagbaar (toon een geldig indentiteitsbewijs).
    • Je dient op vertoon van de pas een geldig plaatsbewijs op te halen aan de kassa.
    • Per bioscoopbezoeker wordt er max. 1 filmvoorstelling van de pas afgehaald.
    • Geldig op alle dagen van de week.
    • Niet geldig in combinatie met andere kortingsacties, evenementen, besloten of speciale voorstellingen.
    • Excl. toeslagen, zoals 3D-toeslag.
    • De pas mag niet worden verkocht aan derden, is niet inwisselbaar voor geld en kan niet worden geretourneerd.
    • Bij gebleken fraude wordt aangifte gedaan. 
    • Met uw toegang tot de bioscoop verklaart u zich bekend en akkoord met ons huisregelement.

    Let op: het 5-sterrenticket van Wolff Bioscopen is bruikbaar bij Kinepolis zolang de einddatum nog niet is verstreken. Deze moet u echter wel omwisselen aan de kassa van de bioscooplocatie voor een nieuwe geldige Kinepolis versie. 

  • Ik heb een MaDiWoDo-bon gekregen, is die bij jullie geldig?

    Jazeker. De benaming van deze bon komt voort uit de dagen waarop de bon geldig is: maandag t/m donderdag dus. De bon is alleen op die dagen inwisselbaar voor een bioscoopkaartje.
    De bon is helaas niet geldig tijdens feestdagen en tijdens de Kerstvakantie.

  • Wat betekenen de Kijkwijzeradviezen AL, 6, 9, 12, 16?

    Kijkwijzer AL, 6 en 9 zijn leeftijdsadviezen: iedereen wordt toegelaten. Kijkwijzer 12: kinderen jonger dan 12 worden niet toegelaten zonder begeleiding van een volwassene. Kinderen jonger dan 12 jaar onder begeleiding van een volwassene worden wel toegelaten. Kijkwijzer 16: geen toegang voor personen onder de 16 jaar, ook niet onder begeleiding van een volwassene of ouders/verzorgers.  De bioscoop is wettelijk verplicht de leeftijdskeuring voor films te volgen en kan u naar legitimatie vragen. U dient dit te tonen. Voldoet u niet aan de vereiste minimum leeftijd of kunt u niet aantonen daaraan te voldoen, dan zijn wij wettelijk verplicht u niet toe te laten tot de desbetreffende film. Voor meer informatie over Kijkwijzer en de regelgeving kunt u terecht op http://www.kijkwijzer.nl.

  • Vanaf wanneer is het filmprogramma bekend?

    Elke week wordt op maandag de programmering van de komende filmweek, die start op donderdag, bepaald. De filmagenda wordt samengesteld aan de hand van het bioscoopbezoek in het voorgaande weekend.
    Je kan de programmering voor de volledige filmweek (van donderdag tot en met woensdag) raadplegen vanaf de maandagavond ervoor.

    Let op! In weken met feestdagen en in vakantieperiodes kan hiervan afgeweken worden. Ook voor grote releases of evenementen zijn tickets soms al vroeger beschikbaar.

  • Kan ik zelf mijn stoelen kiezen als ik online een ticket koop?

    Jazeker, je kunt online zelf je stoelplaatsen kiezen. Je krijgt automatisch de best beschikbare stoelen toegewezen, welke je desgewenst kunt aanpassen.

    • De bioscoop behoudt zich het recht voor om de gekozen plaatsen minimaal te wijzigen.
    • Wees zorgvuldig bij je stoelkeuze om verrassingen te voorkomen: de stoelen die het dichtst bij het scherm staan, bevinden zich vooraan in de zaal (voorste rij). Betere plaatsen vind je meer naar achteren.