FAQ

  • Ik heb tickets voor een andere film ontvangen, hoe kan dat?

    Als u in dezelfde internetbrowser ticketverkoopsessies van verschillende films heeft open staan, kan het voorkomen dat deze sessies elkaar per abuis tegenwerken in het aankoopproces. Hierdoor is het mogelijk dat u tickets lijkt te kopen voor de ene film maar vervolgens tickets ontvangt van de andere film. Om dit te voorkomen adviseren wij nooit meer dan één ticketverkoopsessie tegelijk in dezelfde browser te openen. 

    Indien u een verkeerd ticket heeft ontvangen, neem contact op met de desbetreffende bioscooplocatie via het contactformulier:

    Contact

  • Wat is Laser ULTRA?

    Kinepolis Laser ULTRA is een unieke combinatie van de beste laserprojectie met het overweldigende geluid van Dolby Atmos, exclusief bij Kinepolis.

    Meer informatie

  • Welke 3D-bril kun je bij Kinepolis gebruiken?

    Kinepolis werkt met MasterImage, een passief 3D-systeem met circulaire polarisatiebrillen. Je kunt dus brillen van een ander passief 3D-systeem bij ons gebruiken of een nieuwe MasterImage 3D-bril aanschaffen in de bioscoop.

  • Sponsoring

    Kinepolis Nederland steunt het Bio Vakantieoord. Een vakantiepark voor kinderen met een ernstige handicap en hun gezin. Opgericht door de bioscopen in Nederland. Wilt u ook het Bio Vakantieoord steunen?

     Doneren

  • Wat is een ochtendvoorstelling?

    Ochtendvoorstellingen zijn enkel op weekenddagen, feestdagen en in vakanties tot 12:00 uur (aanvang filmvoorstelling): 

    • € 7,50 bij Kinepolis Dordrecht, Enschede en Groningen
    • €8,- bij Kinepolis Breda en Kinepolis Jaarbeurs
  • Krijg ik als student korting?

    Ja, op vertoon van een geldige studentenkaart aan de kassa van de bioscoop ontvang je als student korting. Hoeveel korting je krijgt verschilt echter per bioscoop

    Voorwaarden:

    • Alleen op vertoon van een geldige studentenkaart.
    • Alleen geldig van maandag t/m vrijdagmiddag.
    • Niet geldig gedurende vakanties (met uitzondering van de zomervakantie).
    • De korting geldt per persoon.
    • Niet geldig bij evenementen of in combinatie met andere acties.
  • Kan ik korting krijgen met mijn CJP/Cultuurkaart?

    Jazeker. De CJP/Cultuurkaart is geldig van maandag t/m vrijdagmiddag maar niet gedurende vakanties. De CJP/Cultuurkaart is tevens niet geldig in combinatie met andere kortingsacties, evenementen, speciale voorstellingen of besloten voorstellingen. Hoeveel korting je krijgt verschilt echter per bioscoop. Neem contact op met jouw bioscoop om te horen welk voordeel je met je CJPpas krijgt. Of kijk op cjp.nl.

  • Wat is een filmblik?

    Met de filmblik kun je een film cadeau geven. Er zijn filmblikken beschikbaar met 2 of 4 filmtickets vanaf €21,20. De filmblikken zijn verkrijgbaar aan de kassa van de bioscooplocaties.

     Meer informatie

    Geldig bij Kinepolis en Wolff Bioscopen.

  • Moet ik transactiekosten betalen?

    Nee, deze zitten inbegrepen in de totaal prijs.  In het transactie overzicht voordat betaling plaatsvindt kan een technische specificatie genoemd staan waarin +Online €0,30 wordt berekend. Deze is slechts voor de berekening van het online ticketprogramma en u zult bij Transactiekosten € 0,00 zien staan. 

  • Wat kan ik doen als mijn online aankoop is mislukt en ik toch heb betaald?

    Je ontvangt in de meeste gevallen een e-mail indien de aankoop is mislukt. Als je hebt betaald en de aankoop is mislukt of je hebt bij een online aankoop na 45 minuten nog geen aankoopbevestiging met barcode ontvangen, dan kun je dit via een Contactformulier aan ons doorgeven. Vermeld in het formulier de volgende gegevens over de aankoop:

    • Volledige naam
    • Naam aankoop (de naam waarop een aankoop gedaan is)
    • E-mailadres
    • Telefoonnummer
    • IBAN rekeningnummer
    • Datum aankoop
    • Bedrag
    • Betaalmiddel: iDeal of creditcard
    • Kenmerk begunstigde
    • Eventueel bankafschrift met de betreffende transactie en bovengenoemde informatie

    Je e-mail wordt binnen 7 dagen in behandeling genomen. Je ontvangt een mail zodra opdracht is gegeven om het onterecht betaalde bedrag terug te storten op het rekeningnummer waar vanaf betaald is. Het is niet mogelijk om deze betaling op een ander rekeningnummer terug te storten.

  • Kan ik een gemaakte (online) aankoop annuleren of wijzigen?

    Annuleren van online gekochte tickets is helaas niet mogelijk. 

    Indien je voor een voorstelling tickets hebt gekocht die je graag wil wijzigen kan dit alleen aan de kassa van de betreffende bioscooplocatie. 

    Let op: tickets voor voorstellingen die al hebben plaatsgevonden, kunnen niet gewijzigd of omgeruild worden voor nieuwe tickets. Ook is het niet mogelijk om geld retour te krijgen.

  • Waarom betaal ik een toeslag voor een lange film?

    Voor films die 135 minuten of langer duren, geldt een toeslag van € 0,50. Lange films hebben een impact op de programmatie en personeelsplanning. Voor langer filmplezier betaalt u daarom deze toeslag.

  • Hoe verander ik mijn voorkeursbioscoop?

    Wanneer je voorkeur voor een bepaalde bioscoop verandert, kan je dit makkelijk aanpassen door naar Instellingen te gaan en daar op 'Bioscopen' te klikken.

     

  • Waarom kan ik geen tickets kopen in de app?

    We hebben deze app voor gebruikers zo eenvoudig mogelijk willen houden en ze dus niet ingewikkelder gemaakt door er ticketverkoop in te voorzien. Buiten de app bieden we meerdere mogelijkheden om Kinepolistickets te kopen, zowel online op de website als offline (aan de kassa of aan de ATM's of bemande kassa’s in de bioscoop).

     

  • Hoe kan ik een tekst toevoegen aan mijn profiel?

    Je kan jezelf voorstellen met een kort tekstje onder je foto. Die tekst mag maximaal 140 karakters lang zijn (zoals een Tweet). Je kan die tekst toevoegen, wijzigen of verwijderen door bij Instellingen op je profielfoto te klikken en dan bovenaan rechts op "Pas aan" te klikken.

     

  • Hoe kan ik mijn foto's van volgorde veranderen?

    Door bij Instellingen op je profielfoto te klikken, kan je je eigen profiel bekijken. Door daar bovenaan rechts op 'Pas aan' te klikken, kan je je profiel aanpassen. Je kan foto's wissen door op het kruisje op de betreffende foto te klikken en te bevestigen. Foto's die je (opnieuw) toevoegt komen er achteraan bij en zo kan je dus de volgorde van je foto's wijzigen.

     

  • Hoe kan ik mijn Meet me at Kinepolis account beëindigen/verwijderen?

    Als je je profiel tijdelijk op non-actief wil zetten, dan kan dat via Instellingen/Afmelden. Als je je profiel definitief wil verwijderen, dan kan dat via Instellingen/Instellingen en daar kiezen voor "Verwijder je account", helemaal onderaan. Eventueel kan je ook nog in de apps settings van je Facebookprofiel de app verwijderen.

     

  • Waarom vraagt Meet me at Kinepolis toegang tot mijn foto's en vrienden op Facebook?

    Voor foto's kent Facebook maar twee permissies: ofwel enkel de profielfoto die op dat moment op je pagina staat, ofwel al je foto's. Eén foto is nogal weinig om jezelf voor te stellen, dus zijn we verplicht toegang te vragen tot al je foto's. Weet echter dat we enkel je profielfoto's gebruiken. De toegang tot je vrienden gebruiken we voor de screening van je profiel, waarmee we nepprofielen en bedrog zoveel mogelijk willen vermijden.

     

  • Is Meet me at Kinepolis een dating app?

    Ja en nee. Je kan met de app op zoek gaan naar een filmdate, maar je kan ook iemand zoeken om mee naar de film te gaan als maatjes. Je kan die keuze maken bij het eerste gebruik, maar nadien ook nog wijzigen bij je instellingen. Wie op zoek is naar een filmdate, ziet enkel mensen die ook meer zoeken dan enkel filmgezelschap. Mensen die enkel filmgezelschap willen, zien enkel de gebruikers van de app die dat ook doen.

     

  • Wat houdt het Familieticket in?

    Het Familieticket is een bioscoopkaartje speciaal voor het hele gezin. Je betaalt voor twee volwassenen en twee kinderen slechts € 29,- voor een Nederlandstalige kinderfilm.

    Gaan er meer dan twee kinderen mee dan betaal je per additioneel kind € 7,25 extra. Voordeel voor het hele gezin dus!

    Hier is een aantal voorwaarden aan verbonden:

    • Het familieticket is geldig voor vier personen, waar van minimaal twee kinderen (tot en met 11 jaar);
    • Wanneer er buiten de limiet van 4 personen nog meer kinderen meegaan - bijvoorbeeld in een gezinssituatie van 2 ouders en 3 kinderen - dan wordt per extra kind € 7,25 extra in rekening gebracht;
    • Het familieticket is alleen geldig voor één filmvoorstelling, alle 4 de personen dienen dezelfde film op dezelfde tijd te bezoeken;
    • Het Familieticket is de hele week verkrijgbaar, ook tijdens feestdagen en schoolvakanties
    •  Het Familieticket is niet geldig in combinatie met andere acties en kortingen of voor speciale voorstellingen (zoals bijvoorbeeld een evenement);
    • Het familieticket is exclusief reserveringskosten en filmtoeslagen, zoals 3D-toeslag;
    • Het familieticket is alleen verkrijgbaar voor kinderfilms met een leeftijdskeuring van 'Alle leeftijden', 'Mogelijk schadelijk tot 6 jaar' of 'Mogelijk schadelijk tot 9 jaar'. Het familieticket is dus niet geldig bij films met een leeftijdskeuring van 'Mogelijk schadelijk tot 12 jaar' of 'Mogelijk schadelijk tot 16 jaar'.
  • Met kinderen naar de bioscoop

    Er is geen minimumleeftijd voor de bioscoop tenzij de film voor 12 of 16 jaar gekeurd is. Kijk daarom altijd naar de keuring van de film of op kijkwijzer.nl.

    Kinderen t/m 2 jaar hebben gratis toegang mits ze bij de ouders op schoot zitten. Is dat niet wenselijk, dan dient er een ticket gekocht te worden.

    Een kinderkaartje geldt tot en met de leeftijd van 11 jaar en kost € 8,- . Het kindertarief is alleen geldig bij films met een leeftijdskeuring van 'Alle leeftijden', 'Mogelijk schadelijk tot 6 jaar' of 'Mogelijk schadelijk tot 9 jaar'. Het kindtarief is dus niet geldig bij films met een leeftijdskeuring van 'Mogelijk schadelijk tot 12 jaar' of 'Mogelijk schadelijk tot 16 jaar'. Let op: er kan naar het identiteitsbewijs van uw kind gevraagd worden om de leeftijd vast te stellen. U dient deze dan te tonen om toegang te verkrijgen.

  • Wat kan ik doen als ik geen bevestigingsmail heb ontvangen?

    Check eerst de spambox van je mailaccount. Indien hier de bevestigingsmail niet aanwezig is kunt u de volgende stappen ondernemen: 

    • Voor Kinepolis Breda, Kinepolis Dordrecht en Kinepolis Enschede:
      Indien u geen bevestigingsmail heeft ontvangen zal ons systeem u automatisch een bericht sturen met meer informatie. Onze helpdesk neemt dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

    • Voor Kinepolis Groningen:
      De online aankopen met barcodes zijn terug te vinden via:
       mijn online aankopenU logt in met uw inlognaam en wachtwoord.
      De barcode kan worden uitgeprint tot de voorstelling is gestart. Als het niet mogelijk is om  de barcode uit te printen, dan kun je het barcodenummer noteren en hiermee naar de kassa gaan.
  • Kan ik bij Kinepolis een Nationale Bioscoopbon inleveren?

    Ja u kunt de digitale Nationale Bioscoopbon (pas) in alle Kinepolis bioscopen in Nederland te verzilveren, zowel aan de kassa als online.

    Voor online gebruik heeft u het kaartnummer en de veiligheidscode nodig van de Nationale Bioscoopbon. Het kaartnummer is een 19-cijferige code welke op de achterzijde van de pas, onder de barcode staat. De veilligheidscode is een 6-cijferige code welke onder een veiligheidssticker naast de barcode zit.

    Let op: per 15 april 2014 is de papieren versie van de Nationale Bioscoopbon vervangen door een nieuwe digitale versie. De huidige papieren versie kan nog gewoon ingeleverd worden aan de kasssa (niet online). De nieuwe digitale versie ontvangt u na bestelling in de vorm van een pasje. 

    De Nationale Bioscoopbon is het perfecte geschenk als je een vriend, familielid of collega een bioscoopbezoek cadeau wilt doen. U kunt per pasje een waarde kiezen tussen de €10,- en €150,-. U kunt kiezen uit diverse designs óf uw eigen card ontwerpen. De Nationale Bioscoopbon is verkrijgbaar via: www.bioscoopbon.nl of aan de kassa's van onze bioscopen.

     

     

  • Waar vind ik het adres van mijn Kinepolis Bioscoop?

    Ga in het hoofdmenu naar [Bioscopen] en ga naar de gewenste bioscooplocatie. Op de bioscooppagina vind je op het tabblad informatie en tarieven alle gegevens waaaronder het adres en ook andere locatiegegevens van de bioscoop. 

  • Wat is het 10-sterrenticket?

    Het 10-sterrenticket is een kortingskaart voor de bioscoop speciaal voor de echte filmliefhebber!
    De kaart is geldig voor 10 reguliere filmvoorstellingen in strippenkaartvorm, welke in de pas is verwerkt, en heeft een standaardprijs van € 70,-.

    Voorwaarden 10-sterrenticket

    • Geldig tot 1 jaar na datum uitgifte voor 10 reguliere filmvoorstellingen in Nederland bij Kinepolis.
    • Persoongebonden en niet overdraagbaar (toon een geldig indentiteitsbewijs).
    • Je dient op vertoon van de pas een geldig plaatsbewijs op te halen aan de kassa.
    • Per bioscoopbezoeker worden er max. 6 filmvoorstellingen van de pas afgehaald.
    • Geldig op alle dagen van de week.
    • Niet geldig in combinatie met andere kortingsacties, evenementen, besloten of speciale voorstellingen.
    • Excl. toeslagen, zoals 3D-toeslag.
    • De pas mag niet worden verkocht aan derden, is niet inwisselbaar voor geld en kan niet worden geretourneerd.
    • Bij gebleken fraude wordt aangifte gedaan. 
    • Met uw toegang tot de bioscoop verklaart u zich bekend en akkoord met ons huisregelement.
  • Wat is het 5-sterrenticket?

    Het 5-sterrenticket is een kortingskaart voor de bioscoop speciaal voor de echte filmliefhebber!
    De kaart is geldig voor 5 reguliere filmvoorstellingen in strippenkaartvorm, welke in de pas is verwerkt, en heeft een standaardprijs van € 38,-.

    Voorwaarden 5-sterrenticket:

    • Geldig tot 1 jaar na datum uitgifte voor 5 reguliere filmvoorstellingen in Nederland bij Kinepolis.
    • Persoongebonden en niet overdraagbaar (toon een geldig indentiteitsbewijs).
    • Je dient op vertoon van de pas een geldig plaatsbewijs op te halen aan de kassa.
    • Per bioscoopbezoeker wordt er max. 1 filmvoorstelling van de pas afgehaald.
    • Geldig op alle dagen van de week.
    • Niet geldig in combinatie met andere kortingsacties, evenementen, besloten of speciale voorstellingen.
    • Excl. toeslagen, zoals 3D-toeslag.
    • De pas mag niet worden verkocht aan derden, is niet inwisselbaar voor geld en kan niet worden geretourneerd.
    • Bij gebleken fraude wordt aangifte gedaan. 
    • Met uw toegang tot de bioscoop verklaart u zich bekend en akkoord met ons huisregelement.
  • Ik heb een MaDiWoDo-bon gekregen, is die bij jullie geldig?

    Jazeker. De benaming van deze bon komt voort uit de dagen waarop de bon geldig is: maandag t/m donderdag dus. De bon is alleen op die dagen inwisselbaar voor een bioscoopkaartje.
    De bon is helaas niet geldig tijdens feestdagen en tijdens de Kerstvakantie.

  • Wat betekenen de Kijkwijzeradviezen AL, 6, 9, 12, 16?

    Kijkwijzer AL, 6 en 9 zijn leeftijdsadviezen: iedereen wordt toegelaten. Kijkwijzer 12: kinderen jonger dan 12 worden niet toegelaten zonder begeleiding van een volwassene. Kinderen jonger dan 12 jaar onder begeleiding van een volwassene worden wel toegelaten. Kijkwijzer 16: geen toegang voor personen onder de 16 jaar, ook niet onder begeleiding van een volwassene of ouders/verzorgers.  De bioscoop is wettelijk verplicht de leeftijdskeuring voor films te volgen en kan u naar legitimatie vragen. U dient dit te tonen. Voldoet u niet aan de vereiste minimum leeftijd of kunt u niet aantonen daaraan te voldoen, dan zijn wij wettelijk verplicht u niet toe te laten tot de desbetreffende film. Voor meer informatie over Kijkwijzer en de regelgeving kunt u terecht op http://www.kijkwijzer.nl.

  • Vanaf wanneer is het filmprogramma bekend?

    Elke week wordt op maandag de programmering van de komende filmweek, die start op donderdag, bepaald. De filmagenda wordt samengesteld aan de hand van het bioscoopbezoek in het voorgaande weekend.
    Je kan de programmering voor de volledige filmweek (van donderdag tot en met woensdag) raadplegen vanaf de maandagavond ervoor.

    Let op! In weken met feestdagen en in vakantieperiodes kan hiervan afgeweken worden. Ook voor grote releases of evenementen zijn tickets soms al vroeger beschikbaar.

  • Kan ik zelf mijn stoelen kiezen als ik online een ticket koop?

    Jazeker, je kunt online zelf je stoelplaatsen kiezen. Je krijgt automatisch de best beschikbare stoelen toegewezen, welke je desgewenst kunt aanpassen.

    • De bioscoop behoudt zich het recht voor om de gekozen plaatsen minimaal te wijzigen.
    • Wees zorgvuldig bij je stoelkeuze om verrassingen te voorkomen: de stoelen die het dichtst bij het scherm staan, bevinden zich vooraan in de zaal (voorste rij). Betere plaatsen vind je meer naar achteren.